Taller de meterologia
Nuvols
Nuvol dins d'una ampolla
Per aquest experiment el profe va portar una ampolla d'aigua de dos litres o així buida, una bombona d'aire i una mica d'alquol. I va posar una mica d'alquol en l'ampolla. I va pasar aixó: Que el profe va començar a posar aire dins de l'ampolla amb la bombona i va estar una estoma, i quan va treure el tap va fer un soroll (PUM!) i de l'ampolla va sortir un nuvol, aixó pasava per que quan hi ha molt d'aire dins d'un lloc tancat les particules d'aire choquen entre si llavorns quan el profe treia el tap les particules surten disparades.
Aquest expeiment em va agradar molt!!!
La temperatura
La humitat
La llauna que sua
Per a aquest experiment el profe va portar una llauna, una capsa amb gel i una mica de sal. Com desprès teniem un examen llavorns per des estressarnos ens va pedir que li donesim al gel amb un martell que ell habia portat, i que els possesim dins de la llauna, i també hi vam posar sal i desprès la llauna va començar a "suar". I aixó pasava per que quan fa calor el liquid s transforma en gas, i quan fa fred pasa al contrari que de estat gasos pasa a estat liquid aixo es diu condensació. I l'aigua del voltant de la llauna ve del ambient
La pinya que s'obre i es tanca
Per fer el experiment d'avui el profe va portar una pinya i un taper amb una mica d'aigua, i va posar la pinya a dins del taper(esl taper no portava tapa) i va dir que teniem que esperar a demà per a veure el resultat i al dia seguent la pinya estava tancada. Aixó va pasar per que la pinya quan fa fred es tanca i cuan fa calor s'obre i quan el profe posava la pinya al taper amb aigua la pinya agafava humetat, per aixó es tancava.
La capsa màgica
Per aquest experiment el profe va portar una capsa amb tres forats un sota de la caixa, l'altre a baix a la dreta i a dalt a l'esquerra, i en el forat d'abaix hi había una espelma encesa, i ell va portar una altra a la mà.
En aquest experiment el profe va dir que imaginesim el que anava a passar i jo vaig pensar aixó: Jo crec que cuan ell pasi l'espelma per abaix l'espelma s'encendra i cuan pasi per a dalt s'apagara. Pero en realitat va pasar aixó: Va encendre la espelma que ell portava a la mà, i la va posar al forat d'abaix i la flama de l'espelma mirava cap a dins de la capsa i cuan la posava a dalt la flama mirava cap a fora. I aixó pasava per que el aire calent va cap a dalt perque pesa menys, llavorns quan ell posa la vela a dalt com surt l'aire calent la flama mira cap a fora i cuan està avall la flama mira cap a dins per que l'aire fred està entrant a la capsa.
La llauna saltarina
En aquest experimen abans de fer-lo el profe ens va dir que escriguessim el que pensaven que anava a passar, i jo vaig escriure aixó:En aquest experiment jo crec que l'aigua s'escalfara i la llauna no. pero en realitat va pasar aixó: Quan el profe apropava un encenedor a la llauna la llauna feia com un saltet. I aixó pasava per que l'aire es calenta i com que l'aire calent ocupa més espai, l'aire que està dins surt una mica i fa que la llauna salti, o es mogui.
OBSERVATORI METEREOLOGIC Veleta
Aquest experiment l'he fet amb l'Ariadna a la seva casa, ems va portar una hora o així fer-lo.
La veleta es fa amb els següents materials:
una carpeta de manila, una agulla, unes tisores, pegament, un llapis amb una goma, una palleta, plastilina i un plat de paper. Jo vaig portar la carpeta de manila, unes tisores, la plastilina i el plat de paper.
I aquest va se el procediment:
Vam agafar un tros de la carpeta de manila i vaig dibuixar la punta de la fletxa i la seva cola i la Ari les va retallar.
Desprès vam agafar un tros de plastilina i el llapis amb una goma al final del llapis, i el llapis el vam clavar a la plastilina
Llavorns la Ari va tallar les puntes de les palletes.
Desprès vam posar la palleta damunt de la goma del llapis i li vaig clavar l'agulla, i li vam posar la punta i la cua a la fletxa(osigui la palleta).
Aquí vam agafar el plat de paper i vam posar: Nord, sur, est i oest, com si fos una bruixola, i vam posar la plastelina on hem fet la fletxa en mig del plat.
Al final vam sortir a fora per provar si funcionava
I a aqui hi ha un video de com ho vam fer:
El vent
Hem fet 3 experiments sobre el vent:
Els vents giratoris
Aquest experiment el va fer a clase el profe, ell tenia una pilota de tennis amb un pinxo transvessantla a dalt posava nord i a baix sud i als costats est i oest, i ell deia que aixó era la Terra(entre cometes) i ell li estava donant voltes de la mateixa manera que la Terra, i on posava nord i sur hi habien unes fletxes la del nord anava cap a un costat i la del sud cap a un altre. I amb aquest experiment crec que volia ensenyarnos que en l'emisferi nord i l'emisferi sud el vent ve de diferents costat.
La ampolla
Aquest experiment ho vaig fer amb la Marina en la seva casa. Aquest experiment es trata de agafar una ampolla petita d'aigua, llavorns li treiem l'aigua i la foradem pel mig de l'ampolla més o menys, i li treiem el tap, li posem celo al forat, llavorns la posem al congelador durant mitja hora, desprès de la mitja hora la treiem del congelador, li posem el tap i la deixem a la cuina una altra mitja hora i desprès el profe deia que tenia que pasar algo, pero nosaltres ho vam fer malament, perque no esn vam recordar molt de lo que va dir el profe i li vam treure el celo avants de temps i no va sortir. I la Ariadna va ser l'unica a la que li va sortir.
I desprès per explicarnos-ho va dir que ens aixequéssim i que caminém per tota la classe i desprès va dir que anéssim per la classe molt lentament, i va obrir la porta i va dir que sortissim corrents de la classe, va ser molt divertit.
I amb aquest experiment crec que ens volia dir que cuan les particules d'aire es tanquen i es posen fredes van lentament, i cuan es posen a una temperatura normal van normal i cuan veuen una sortida s'exiten i choquen entre elles i surten disparats(més o menys va dir aixó)
Aquest experiment consistia en agafar un fil i posar-lo davant de la porta mig oberta de la nevera, i posar el fil a dalt uns segons i veure el que pasava i lo mateix a baix de la porta de la nevera, desprès el profe va dir que tentia que pasar algo relacionat amb el vent.
Jo aquest experiment ho vaig fer amb la Marina també i no va pasar res l'unic que va pasar es que el fil groc es va tornar blanc, i el dilluns en clase ens va dir el profe que el que tenia que pasar era el seguent: El fil cuan el posessim a dalt es mogués cap a l'esquerra i cuan el posessim a baix que es mogués cap a la dreta i a l'unica que li va sortir va sera la Ariadna, pero a ella li va pasar al reves osigui que cuan ella o va posar a dalt es movia cap a la dreta i cuan ho va posar a baix se li movia cap a l'esquerra (ella te una nevera magica)😂😂
El sol es el culpable de tot
Ha clase hem fet 4 experiments, menys un que el vam fer a casa nostra. Tots estan relacionats amb el Sol.
L'Albedo
El color blanc te molt d'albedo, i això vol dir que el color blanc no absorbeix la calor, en canvi el color negre no te albedo això vol dir que el negre absorbeix la calor. Per això en l'hivern normal ment anem vestits amb colors foscos i a l'estiu amb colors clars, vam fer aquest experiment: El profe ens va donar uns globos de colors uns blancs, uns negres i uns grocs, i amb una lupa centrava la llum del sol, el blanc es l'únic que no va petar, el groc va petar una mica més tard, pero va petar i el negre va ser el que va petar més ràpidament.
Got d'aigua +llet
Aquest experiment ens el va mandar per fer a casa, i cuan jo ho vaig fer va estar molt chulo perquè apart de lo que volia el profe que veièssim també cuan les gotes de llet cauen a l'aigua formen formes molt chules també cuan les batem es forma un color blau, tot això es te que fer a les fosques si no, no es veu, pero il·luminant-se amb una llanterna
Arc de sant martí
El profe ens va donar un paper i un CD i ens va dir que ens va posar en parelles, jo vaig anar amb la Marina i vam posar el paper al terra i el CD de peu, i mirant cap a el sol i l'arc de sant martí es reflexava, era molt chulo!!!
Per que fa fred als pols?
Fa fred als pols per la forma rodona de la Terra, i com li arriba la llum del sol.
La força de la pressió
A classe el profe va fer tres experiments relacionats amb la força de la pressió
Es mouen sense tocar i en totes direccions.
Les llaunes i les palletes
El profe amb aquest experiment, va agafar dos llaunes de refresc buides i moltes palletes petites, posaba les palletes d'amunt d'una taula i cuan bufava les llaunes en compte de allunyares s'apropaven!!! Abans de que ho expliques ens vam quedar tota la clase flipada, i tots creiem que les llaunes es separarien pero tots ens vam equivocar.
El gerro i l'ou dur
En aquest experiment va portar un gerro amb un coll alt( que s'ho va pendre a la seva mare), un ou dur, un encenedor i un coto. Va encendre ell coto amb l'encenedor i el va posar a dins del gerro, i va posar l'ou damunt del gerro i...
L'ou va ser succionat pel gerro!!! El va succionar ens uns cinc segons o menys!!!
I com si fos de goma, es va doblegar i tot.
L'aigua
I per últim va fer aquest experiment amb un got d'aigua i un posa gots, i va avisar que l'any passat algú es va mullar... Va posar el posa gots damunt del got i li va donar la volta al got i si no mous el posa gots m'entres esta cap a vall i si soltes el posa gots, l'aigua no es cau!!!! Esclar pero su m'entres l'aigua esta amb el posa gots es mou el posa gots l'aigua es cau.
ATMOSFERA
La vela
El primer experiment que vam fer en aquest tema va ser el de una espelma, aigua i un plat.
L'experiment va ser que cuan l'espelma la prendiem, la posabem en un plat amb aigua i tapabem l'espelma amb un got, l'espelma s'apagava i l'aigua del got pujava un 20% del got.
El segon experiment va ser un que el profe posava un embut en una ampolla de vidre i posaba plastilina al coll de l'ampolla i cuan ja ho tenia preparat posaba aigua a l'embut i laigua no pasaba!!
després cuan ho va explicar ja ho vam entendre, va ser molt chulo!!
L'ampolla i la boleta de paper
El tercer va ser que amb la mateixa ampolla del segon experiment va posar una boleta de paper i deia que la teniem que posarla a'dins jo vaig ser la única que ho va poder fer, el profe deia que era Harry Potter, pero als demes s'els hi queia al terra, i el profe ens va explicar que no podia entrar perqué l'ampolla estava plena d'aire llavorns no podia entrar.
El globus
I el quart va ser que en una ampolla de plastic de dos litres més o menys va posar un glovus i deia que el teniem que unflar vaig anar jo primera i li vaij dir que no es podia perque hi ha oxigen dins i que no es podia pero em va dir que ho intentés igual i no podia, i els seguent alguns podien i altres no i va dir que hi havia truco i jo vaij aixecar la ma i vaig encertar, esque hi havia un forat que ell tapava i destapava per a que l'oxigen entres i sortis per a que alguns poguessin unflar el glovus i altres no.
En general tots estaven molt chulos!!!
si la imatge no es veu és per que penso que has fet un còpia pega
ResponderEliminar